Podnikanie je niečo, čo sa človek musí naučiť vykonávať za pochodu. Nie je priestor na dlhé riešenie rôznych problémov, treba konať s rozumom a ihneď. Zvážiť všetky možnosti a rozhodnúť sa okamžite. Nie je to nič pre tých, ktorý sa nevedia rýchlo rozhodovať a príliš veľa váhajú. Taký by na tom len stratili. A to by bola škoda.
Ako sa pustiť do boja?
- V prvom rade musíte mať stanovenú jasnú stratégiu do boja.
Podnikanie nie je jednoduché a zháňanie klientov, či zákaziek má svoje limity. Klienti často nevedia, ktorú firmu si majú z obrovského množstva firiem vybrať a preto treba dôkladne zvážiť, či máte nejakú konkurenčnú výhodu oproti inej firme.
- Takisto je dôležitý marketing.
To, že sa voľakedy o šikovných ľuďoch hovorilo, je dnes už minulosťou. Dnes vám každý všetko závidí, aj nos medzi očami. Preto si dajte dôkladný pozor na to, aby ste boli dostatočne viditeľný pre ostatných a mali dobre rozbehnutý marketing. Marketingová stratégia je totiž často niečo, na čo sa zabúda, hoci je to dosť podstatná vec.
- Klient musí pociťovať, že on je pán.
Hoci si vás neobjedná, stále vás môže odporučiť ďalej alebo sa o vás vyjadrovať veľmi pekne. A to zaváži na rozhodnutí iných, či sa obrátia na vás alebo nie. V mnohých firmách robia veľkú chybu, keď svoje potreby stavajú nad potreby svojich klientov. Vám by sa to tiež nepáčilo, keby vám váš dodávateľ začal hovoriť o tom, aké má problémy s hocičím. Je to jeho vec, vás to nemusí zaujímať.. Veď vy ste si len niečo objednali a mal vám to dodať v poriadku. Samozrejme, človek robí chyby, ale musí za to prijať aj zodpovednosť a napraviť svoju chybu. Nie výhovorkami a ľútostivosťou od druhých osôb.
Boj na podnikateľskej sfére je v dnešnej dobe dosť veľký. Podnikatelia sa predbiehajú a každý chce byť v prvom rade ziskový. Nie je to med lízať v dnešnej dobe podnikať, ale aj tak vám držím palce.