S úspechom modelu F 40si značka Ferrari uvedomila. Že je potrebné osláviť svoje blížiace sa päťdesiate narodeniny niečím špeciálnym, niečím, čo prekoná úspech modelu Ferrari F 40. Ako mohla ale značka vylepšiť už tak dobré a oceňované F 40-tky ? No predsa jednoducho, vyrobili nový model Ferrari F 50.
Tento krát predstavoval základ modelového radu už staronový, ale predsa osvedčený motor. Energia a sila F 50 pochádza zo 4,7-litrového V12 motoru, ktorý bol skonštruovaný na predošlom 3,5-litrovom V12 motore použitom v aute Ferrari 641 F 1 z roku 1990. Na ktorom jazdili tak známe tváre ako Alain Prost a Nigel Mansell. V polovici 90. rokov bol tiež tento motor použitý v úspešnom športovom automobile 333 SP. Na rozdiel od vozidla F 1 však F 50 používa namiesto poloautomatickej prevodovky tradičnú šesťrýchlostnú prevodovku s tradičným ferrariho H – otvorenými prevodovými stupňami.
Karosériu F 50 navrhla Pininfarina, ale jej aerodynamický tvar a kombinácia kriviek zadného krídla v štýle 40 nepriniesli automobilu žiadne, aj keď očakávané, výhody. Avšak aj tento pretekársky inšpirovaný motor V12 potreboval veľa chladenia, takže v karosérii je veľa výrezov a celý zadný koniec je veľká mriežka, ktorá umožňuje úniku horúceho vzduchu z motorového priestoru.
Rovnako ako motor z modelu F 1, aj model F 50 obsahoval tlačené odpruženie v štýle F 1 so zabudovanými pružinami a tlmičmi. Adaptívne tlmiče boli vyvinuté z elektroniky použitej v F 1. Disky z ľahkej zliatiny Speedline mali na mieru vyrobenú gumu dodávanú dodávateľom pneumatík F1 Goodyear. Zatiaľ čo hmotnosť vozidla tvorí niečo okolo 1 230 kg nebránila tomuto modelu nadobudnúť závratnú maximálnu rýchlosť až 325 kilometrom za hodinu.
Bohužiaľ, F 50 nie je tak vyhľadávaný model ako F 40. Zatiaľ čo bolo vyrobených iba 349 kusov – v porovnaní s vyše 1300 kusmi F 40.Napriek tomu je model Ferrari F 50 zaujímavým kúskom, ktorý stojí za to spomenúť.