Okrem foriem spoplatnených reklám ako PPV je v internetovom marketingu tiež populárna forma organického, teda prirodzeného zviditeľnenia vo vyhľadávačoch. Tento proces je konkrétnejšie známy ako Search Engine Optimization, čiže optimalizácia pre vyhľadávače, s čím tuzemským podnikateľom dokáže pomôcť seo Seolight.sk.
Treba ale rátať s tým, že vo všetkých prípadoch ide skôr o dlhodobý proces. A aj výsledky sa prejavia o niečo neskôr, no v nejednom prípade nakoniec rozhodne stoja za to.
Prioritou je „vystreliť“ váš web alebo e-shop na popredné miesta vo výsledkoch hľadania tým, že sa bude pracovať s vnútornými ako aj vonkajšími faktormi stránky. A čo je dôležité, tento stav je potrebné následne udržiavať. Avšak na druhej strane je známe, že pozitívny efekt z tohto procesu prichádza ešte aj niekoľko mesiacov potom, čo s optimalizáciou skončíte. Vlastne vznikne organické zviditeľnenie, ktoré môže priniesť dokonca vyšší efekt, než niektorá spoplatnená, avšak nesprávne mierená reklama. A za prirodzené obsadenie priečky vo výsledkoch hľadania sa neplatí.
Na čo sa v prípade optimalizácie oplatí zamerať?
Akousi základnou zložkou sú kľúčové slová, takisto však ich podstata. To znamená, že sa oplatí vsadiť nielen na robotické princípy, ale aj na ľudské emócie, ich potreby a na to, čo asi užívatelia budú vyhľadávať a v akej forme to budú vyhľadávať. Aké výrazy alebo slová asi použijú, aby našli čo najrelevantnejšie výsledky k svojim záujmom. Niekedy tak nestačí rozmýšľať napríklad len nad pojmom „reštaurácia nitra“, ale tiež nad konkrétnejšími slovnými subjektami ako „cestoviny so šalátom“, „vysmážaný syr s hranolkami“ a podobne.
Podstatnú úlohu zohráva tiež tvorba obsahu, do ktorého sa nielenže dajú zakombinovať kľúčové slová alebo spätné odkazy, ale tiež majú tendenciu budovať dobré povedomie o konkrétnych službách a o vašej značke. Svojim významom takýto obsah rovnako posilňuje váš brand.